Totalul afișărilor de pagină

duminică, 19 septembrie 2010

Acceptarea cheie a armoniei

In urma cu ceva ani participam la o conferinta ,
Care avea ca tema principala,ca punct de referinta,
Despre cum perceperea de catre noi a lumii exterioare
Constituie in fapt, o simpla reflectare,ca in oglinjoare,
A starilor noastre interioare in curs de vindecare.
Si sincer va scriu,ascultam si eram cam siderat
Cum este posibil,cand cineva m-ar irita repetat
Sa caut problema la mine,de parca asi fi vinovat!
Treptat am inteles ca aceasta este adevarat
Numai dupa ce zilnic am studiat si practicat.
La serviciu,in familie,oriunde,chiar si in bazare,
Oricand ma confruntam cu cate o provocare
Ma intrebam ce anume a creat situatia trecuta
Si ce trebuie sa inteleg din starea neplacuta.
Si nu dura prea mult timp pana intelegeam
Ca era vorba,in general,despre ce nu acceptam
La mine si la altii,chiar despre ceea ce gandisem
Despre acele persoane,cu care ma....ciocnisem.
Am inteles si acceptat treptat,ca o binecuvantare
Ca fiecare om are adevarul/nivelul sau de dezvoltare.
Exista in lume atatea adevaruri ,cate persoane traiesc
Si ar fi inutil,chiar imposibil sa incerc sa-i convertesc
La adevarul meu ,la calea aleasa de mine,de ascensionare,
Fiindca aceasta ar reprezenta , o incercare de manipulare.
Ideile,opiniile,modul nostru de viata, pot fi atat de diferite
Dar prin acceptarea lor in totalitate,noi scapam de conflicte !
Nimic,niciodata ,de stiut ca ,nu reprezinta pura intamplare
Atunci cand noi avem in viata repetat,provocari ,suparare!
Ele pot fi provocate de o persoana,de un mod de viata
Pe care noi o detestam, criticam si respingem pe fata.
Situatiile in cauza se pot repeta,cu actori noi,diferiti
Pana cand ne dam seama,acceptam ,ca am fost pacaliti,
Ca am fost prinsi in jocuri iluzorii,ce pareau atat de reale,
Incat ne lasam tarati mereu catre drame si cuprinsi de jale!
Acum,dupa experiente diverse si destul de provocatoare
Imi permit sa zambesc,chiar sa rad,cum de n-am inteles oare
Cat de simplu era ,ca toate acele momente de provocare
Sa le rezolv pe data,simplu si firesc,numai prin acceptare?
Acceptarea ,iubirea ,intelegerea pentru tot ceea ce exista
Determina ca iritarea si supararea sa dispara,nu mai persista.
Conflictele dispar treptat, viata devine lina si armonioasa
Si nu ne mai pierdem vremea in drama si"n angoasa.
***
In final pentru clarificare,fac acum o scurta precizare
Privind diferenta intre -A Fi De Acord-si -Acceptare.
Acceptarea si a fi de acord au sensuri cu totul diferite.
Putem accepta o opinie ,o cale a unei persoane intalnite
Chiar daca persoana si opiniile ei ne par cam traznite,
Si fiindca intelegerea /adevarul nostru este altul
Nu suntem de acord ,chiar daca i-am dat acceptul!
Principalul este sa avem mereu ,cotidian, ca exprimare,
Acceptare,Acceptare ,.........................si iar Acceptare!
Acceptarea sa fie totala,sincera,sa vina din inimioara
Si atunci in armonie veti fi cu voi si tot ce va inconjoara!

Niciun comentariu: